Giới trẻ hiện nay, nhất là các bạn học sinh dễ bị mắc benh dau lung và bệnh thoai hoa cot song do ngồi học không đúng tư thế, chơi game hoặc ngồi vi tính quá nhiều!

Thư viện | Thống kê | RSS | Liên hệ
Trường THPT Đa Phúc gửi đến CBCNV và các em Hs. (): Thi đua dạy tốt, học tốt chào mừng 55 năm ngày thành lập trường (Tháng 11 năm 2018). (Lúc: 28.09.2017 11:54)                     

Thống kê truy cập

  • Đang truy cập: 34
  • Hôm nay: 4286
  • Tháng hiện tại: 93539
  • Tổng lượt truy cập: 9931620

Truy cập nhanh

Tổ nhóm chuyên môn

Quảng cáo học võ
Giáo dục điện tử
Quản lý học sinh SGD&ĐT

Đáp án kiểm tra học kỳ 2 Lớp 10 năm học 2017-2018.

Đăng lúc: Thứ năm - 03/05/2018 05:47 - Người đăng bài viết: admincp
ĐÁP ÁN KIỂM TRA HỌC KỲ 2
NĂM HỌC 2017-2018
SỞ GD&ĐT HÀ NỘI
TRƯỜNG THPT ĐA PHÚC
ĐÁP ÁN KIỂM TRA HỌC KỲ 2 – MÔN: TOÁN 10
NĂM HỌC 2017-2018
A. TRẮC NGHIỆM
    Mã
Câu
109 271 312 435 546 698 764 850
1 B C C C C D D D
2 C B D D B C C C
3 A A A C C D D A
4 B A C B A A C B
5 C A A A C B A D
6 C D B A D A D C
7 D D A C B D B A
8 B C A B B A C D
9 A C C B D B C B
10 B B B A B C D A
11 C C C C A D B C
12 A D B D B C A B
13 C B A C A C B A
14 D B B A B B A C
15 B C A B C C D D
16 A A B B A B A C
17 B B D A D C A A
18 A A C D A D B D
19 D D D B C A B C
20 D D C C D D C C
21 C C B B C A B B
22 A C D D D B A C
23 D B A D D C D B
24 A D D A C C C A
25 A A D C A D C D
26 C B D A A B D B
27 A A B D C A B C
28 D D D D B B A A
29 D C C D C C C B
30 B B D D D A C D

 
>>>Tiếng Anh lớp 10 - CT cũ
Da Phuc High school                   The 2nd term test – Grade 10
School year: 2017- 2018
Number:102
I. Phonetics: (1p)         1.  A. weather      2.  C. kick         3.  B. introduce      4.  D. apartment                        
II. Grammar and vocabulary:
A. Use the correct form or tense of the verbs in brackets: ( 1.5 p)
1. would enjoy                          2. is cooked                  3. will remember 
 4. had already been prepared     5. to answer                 6. went
B. Use the correct form of the words in brackets: ( 1 p)
1. invitation      2. thoughts       3. various         4. independently
C. Choose the best option for each sentence: (1.5p)
1. C. grow well       2. B. solemn      3. D. folk music         4. A. F/the           5. B. exist        6. C.  at                                              
III. Writing:
A. Find out one mistake in each sentence: (1 p)             1. D      2. A      3. C      4. B
B. Rewrite the following sentences, using the suggestions: (1.5 p)
1. àIf I hadn’t been late for work, I wouldn’t have lost my job.
2. àWhy didn’t he go to school yesterday?
3. à This weather makes me depressed.
IV. Reading:
A. Read the passage carefully, then choose the correct answers: (1.25 p)
 1. D. three                                        2. C. Visitors can swim among the creatures.
 3. B. crushing it with its jaws             4. C.  it feeds on the flesh of dead man                  5. A. train                                         
B. Read the passage carefully and choose the best option to fill in each blank: (1.25 p)
6.  D. destruction                       7.  B. by       8.  C. which           9.  B. a                   10.  A. its                                                  
 
 
 
 
Number:104
 
I. Phonetics: (1p)         1.  C. bear         2.  B. champion             3.  A. Titanic    4.  D. existence                       
II. Grammar and vocabulary:
A. Use the correct form or tense of the verbs in brackets: ( 1.5 p)
1. would have asked                  2. are being followed                  3. will tlephone           
 4. had already left                    5.have just been told                 6. worrying
B. Use the correct form of the words in brackets: ( 1 p)
1. joyfulness                 2. depth                        3. endangered               4. officially
C. Choose the best option for each sentence: (1.5p)
1. C. F             2. D. took          3. B. different       4. C. in            5. A. fertilizers        6. D. Which                                       
III. Writing:
A. Find out one mistake in each sentence: (1 p)  1. D    2. A      3. A      4. A
B. Rewrite the following sentences, using the suggestions: (1.5 p)
1.=> What does she usually have for breakfast?
2. => If he didn’t drink too much coffee, he could sleep well at night.
3. => All of us were surprised at/ by his passing the exams.       
IV. Reading:
A. Read the passage carefully and choose the best option to fill in each blank: (1.25 p)
1. C. lies                         2. A. the                      3. D. significant           4. B. much smaller than         5. C. up                         
B. Read the passage carefully, then choose the correct answers: (1.25 p)
6.    A. Conservation conflicts                        7. B. when a natural resource crosses political borders.                                                                                                            8. C. a river            9. D. aquatic                              10. B. provide         
 
Da Phuc High school                   The 2nd term test – Grade 10
School year: 2017- 2018
Number:106
I. Reading:
A. Read the passage carefully and choose the best option to fill in each blank: (1.25 p)
1.  C. destruction                 2.  D. by           3.  A. which                   4.  C. a                      5.  B. its                                              
B. Read the passage carefully, then choose the correct answers: (1.25 p)
6. C. train                                  7. B. three                       8. A. crushing it with its jaws                                                           
9. D. Visitors can swim among the creatures.                   10. D.  it feeds on the flesh of dead man
II. Phonetics: (1p)   1.  A. introduce       2.  C. apartment         3.  B. kick        4.  D. weather                         
III. Grammar and vocabulary:
A. Choose the best option for each sentence: (1.5p)
1.     A. F/the      2. D. exist       3. B. folk music               4. D. grow well      5. C. solemn             6. A.  at                                    
B. Use the correct form of the words in brackets: ( 1 p)
1. independently         2. various        3. thoughts                4. invitation                             
C. Use the correct form or tense of the verbs in brackets: ( 1.5 p)
1. went                     2. to answer               3. had already been prepared
4. will remember         5. is cooked               6. would enjoy 
IV. Writing:
A. Find out one mistake in each sentence: (1 p)             1. B      2. C      3. A      4. D
B. Rewrite the following sentences, using the suggestions: (1.5 p)
 
1. à This weather makes me depressed.
2. àIf I hadn’t been late for work, I wouldn’t have lost my job.
3. àWhy didn’t he go to school yesterday?
 
 
Number:108
 
I. Reading:
A. Read the passage carefully, then choose the correct answers: (1.25 p)
1. B. a river                               2. C. aquatic                                  3. A. provide       
4. B. Conservation conflicts       5. D. when a natural resource crosses political borders.     
B. Read the passage carefully and choose the best option to fill in each blank: (1.25 p)
6. B. lies      7. A. the     8. C. significant           9. A. much smaller than         10. D. up         
II. Phonetics: (1p)        1.  B. Titanic    2.  C. existence 3.  D. champion           4.  A. bear                                           
III. Grammar and vocabulary:
A. Choose the best option for each sentence: (1.5p)
1.     A. Which        2. B. in        3. D. fertilizers                4. C. took             5. C. different          6. B. F                                      
B. Use the correct form of the words in brackets: ( 1 p)
1. officially       2. endangered               3. depth                        4. joyfulness                                                                
C. Use the correct form or tense of the verbs in brackets: ( 1.5 p)
1. worrying                2.have just been told              3. had already left  
4. will tlephone             5. are being followed                 6. would have asked                                                       
IV. Writing:
A. Find out one mistake in each sentence: (1 p)             1. A      2. A      3. A      4. D
B. Rewrite the following sentences, using the suggestions: (1.5 p)
1. => All of us were surprised at/ by his passing the exams.       
2.=> What does she usually have for breakfast?
3. => If he didn’t drink too much coffee, he could sleep well at night.

>>>Tiếng Anh lớp 10 - CT mới
Key to English 10 (10 C , D , E)
The second term test ( 2017- 2018)
Number 1001
I. Phonetics:        1C    2A        3D        4C
II. Grammar and vocabulary:
A. Fill in the blank with the correct form of the verb in parenthesis: (1.5p)
1. being beaten           2. will  get       3. had              4. have been considered        
5. was Hoa presented              6. to take
B. Fill in the blank with the correct form of the word in parenthesis: (1p)
1. effectively              2. depletion                 3. discrimination                    4. useful
C. Choose the best answer to complete the  following sentences: (1.5 p)
1. A                          2. B                3. A                  4. B                                         5. B          6. A
III. Reading: A. Read the passage carefully and choose the correct answer: (1.25 p)
1 A                   2 C                   3 D       4 B       5C       
B. Choose the best option to fill in each blank: ( 1,25 p)
1. A. the                                   B. an                                        C. a                              D. no article
2. A. effective                           B. effect                                   C. effectively                D. effected
3. A. job                                   B. work                                    C. question                   D. place
4. A. last                                  B. most                                                C. least                         D. first
5. A. as well                             B. both                                     C. too                           D. instead
IV. Writing:
A. Find out the mistake in the following sentences: (1p)        1 B                       2 C            3A               4C
B. Rewrite the following sentences, using the suggestions: (1.5 p)
1. Tom is the tallest in his family
2=>My mother told me to turn off the lights when i went out of the room
3. Why was that building pulled down?
 
Number 1003
I.                    PHONETICS (1 p)        1C      2 A                   3 D                   4 B
II.          VOCABULARY AND GRAMMAR (4 p)
A.              Give the correct tenses or forms of the verbs in the brackets (1.5p)
1. SUPERSTITIOUS                 2. deforestation             3. confusing                 4. increasingly
  1. Give the correct form of the words in the brackets (1p)
1. has made                  2. was given                 3. being / to wait           4. are working               5. bought
  1. Choose the best answer to complete the following sentences (1.5p)
1 B                   2. A                  3 A                   4 A                   5D        6A
III.READING (2.5 p)
A. Read the passage and choose the best answer to fill in the blank to complete the passage (1.25p)
1. A. position                 B. place                                   C. status                       D. seat
2. A. difference                         B. differences               C. distinguish               D. discrimination
3. A. complete              B. completely               C. finished                    D. fully
4. A. being                   B. to be                                    C. be                            D. was
5. A. about                   B. at                             C. in                             D. with
B. Read the passage and choose the best answer among A, B, C or D (1.25 p)
1C. sympathize with those who have some trouble understanding English
2D. should not use your native language in front of them
3B. feel uncomfortable when they cannot understand what you said to other person in your native language
4D. to learn some polite English expressions
5B. to be able to accept other people say or do even if you do not agree with it
IV. WRITING (2.5p)
·        Each sentence has one mistake. Find and circle  it (1p)
1 C       2 B       3 C       4 C
·        Rewrite the following sentences using the suggestions given (1.5p)
1   A bus is less expensive than a taxi
2 .=>John said he had finished his lesson
3. A book should not be judged  by its cover. (passive voice)
 
 
 
 
Key to English 10 (10 C , D , E)
The second term test ( 2017- 2018)
Number 1005
I. Reading:  A. Read the passage carefully and choose the correct answer: (1.25 p)
1 C. They don’t have enough land to let some of it rest each year                      A. supply                
3. C.  environment                   4.B. We control the future                    5. B. population growth           
B. Choose the best option to fill in each blank: ( 1,25 p)
1. A. position                  B. place                      C. seat                          D. status
2. A. discrimination     B. differences               C. distinguish               D. difference
3. A. complete              B. completely               C. finished                    D. fully
4. A. being                   B. be                            C. to be                                    D. was
5. A. about                   B. at                             C.with                          D. in
II. Phonetics:   1C        2C                    3 B       4 D
III. Writing:
A. Find out the mistake in the following sentences: (1p)         1C                        2C        3 B       4 C
B. Rewrite the following sentences, using the suggestions: (1.5 p)
1. A book  should not be judged by its cover. (passive voice)
2 . Tom is the tallest in his family
3=>My mother told me to turn off the lights when i went out of the room
IV. Grammar and vocabulary:
A. Fill in the blank with the correct form of the verb in parenthesis: (1.5p)
1. was given     2. are working               3. will get         4. bought          5. had               6. being beaten
B. Fill in the blank with the correct form of the word in parenthesis: (1p)
1. confusing                 2. effectively                 3. increasingly              4. depletion
C. Choose the best answer to complete the  following sentences: (1.5 p)
1 C           2. D      3. A                  4 C                   5. D                  6 A
 
Number 1007
I. Grammar and vocabulary:
A. Fill in the blank with the correct form of the verb in parenthesis: (1.5p)
1 was given                                          2 was Hoa presented                 3. has made
4. to take                     5. being / to wait
B. Fill in the blank with the correct form of the word in parenthesis: (1p)
1 useful           2 confusing                 3 increasingly                         4. discrimination
C. Choose the best answer to complete the  following sentences: (1.5 p)
1 A                   2 C                   3 D                   4 C                   5 A                   6 D
II. Reading:
A. Read the passage carefully and choose the correct answer: (1.25 p)
1B. feel uncomfortable when they cannot understand what you said to other person in your native language
2A. should not use your native language in front of them                                 
3B. to learn some polite English expressions
4D. to be able to accept other people say or do even if you do not agree with it
5D. sympathize with those who have some trouble understanding English
B. Choose the best option to fill in each blank: ( 1,25 p)
1. A. a                                      B. an                                        C. the                           D. no article
2. A. effectively                        B. effect                                   C. effective                   D. effected
3. A. job                                   B. place                                    C. question                   D. work
4. A. last                                  B. least                                     C. most                                    D. first
5. A.     instead                         B. both                                     C. too                           D. as well
III. Writing:
A. Find out the mistake in the following sentences: (1p)      1A          2B         3C            4C
B. Rewrite the following sentences, using the suggestions: (1.5 p)
1.  Why was that building pulled down?
2=>John said he had finished his lesson
3  A bus is less expensive than a taxi
IV . Phonetics:        1 D                        2C        3C                    4A.

Môn Văn 10
TRƯỜNG THPT ĐA PHÚC
Năm học: 2017-2018
 
KỲ THI HỌC KÌ 2 NĂM 2018
ĐÁP ÁN – THANG ĐIỂM
Môn thi: NGỮ VĂN – Lớp 10
 
 
Phần/Câu NỘI DUNG Điểm
I. ĐỌC HIỂU 4.0
1. Xác định phương thức biểu đạt chính: Nghị luận.  0.5
2. Chỉ ra và nêu tác dụng của một biện pháp tu từ  
  - Học sinh có thể chỉ ra một trong số biện pháp tu từ sau: Điệp từ, liệt kê 0.25
  - Nêu hiệu quả:  
       + Tác giả muốn nhấn mạnh: Trong cuộc sống mỗi cá nhân có rất nhiều sự lựa chọn để phát triển khả năng của mình song phải có lối sống tích cực, có trách nhiệm đối với Tổ Quốc. 0.5
      + Bày tỏ tình yêu đất nước, sự kỳ vọng vào thế hệ trẻ. 0.25
3. Hiểu về nội dung câu nói: “Biển học là mênh mông, trong đó sách vở tuy quan trọng nhưng cũng chỉ là vùng biển gần bờ mà thôi  
  - “Biển học là mênh mông”: Tri thức của nhân loại là vô cùng, sự học không có giới hạn. 0.25
  - “Sách vở tuy quan trọng nhưng cũng chỉ là vùng biển gần bờ mà thôi”: Kiến thức được tích lũy của nhân loại là nền tảng của tri thức song cũng chưa đầy đủ. 0.25
  => Là lời khuyên của thầy giáo Văn Như Cương về việc học tập: Sự học là vô cùng, không chỉ giới hạn trong những trang sách mà cần có cả kiến thức thực tế. Vì vậy, học sinh phải chủ động khám phá và trải nghiệm những chân trời tri thức của nhân loại. 0.5
4. Học sinh trình bày suy nghĩ cá nhân, nêu rõ vì sao thông điệp đó có ý nghĩa với em nhất.  
  - Có thể lựa chọn một số thông điệp sau đây: Học tập trải nghiệm và sáng tạo; Hãy là người tử tế; Lòng yêu nước; Biển học là vô cùng;… 0.75
  - Lí giải thuyết phục 0.75
Lưu ý: Học sinh có thể có nhiều cách diễn đạt khác nhau, nhưng chạm được vào ý thì vẫn cho điểm.
II. LÀM VĂN 6.0
1. Đảm bảo cấu trúc bài nghị luận: Có đủ các phần mở bài, thân bài, kết bài. Mở bài nêu được vấn đề, thân bài triển khai được vấn đề gồm nhiều ý, đoạn văn, kết bài kết luận được vấn đề. 0.5
2. Xác định đúng vấn đề nghị luận: Tư tưởng nhân nghĩa và chân lý tồn tại của nước Đại Việt là cơ sở vững chắc của cuộc kháng chiến chống quân Minh. Từ đó nhận xét nét độc đáo trong văn chính luận của Nguyễn Trãi. 0.5
3. Triển khai vấn đề nghị luận thành các luận điểm; vận dụng tốt các thao tác lập luận; kết hợp chặt chẽ giữa lí lẽ và dẫn chứng.  
  * Giới thiệu khái quát tác giả, tác phẩm, đoạn văn được cảm nhận. 0.5
  * Cảm nhận đoạn văn  
      - Tư tưởng nhân nghĩa là mục tiêu chiến đấu của nhân dân ta. 1.0
         + Yên dân trừ bạo là cốt lõi của tư tưởng nhân nghĩa.  
       + Nhân nghĩa là một hành động cụ thể “Việc”.  
        + Nhân nghĩa gắn với công cuộc đấu tranh chống kẻ thù xâm lược.  
     - Khẳng định tư cách độc lập của dân tộc dựa trên cơ sở vững chắc 1.0
         + Nền văn hiến lâu đời  
        + Có lãnh thổ, núi sông bờ cõi  
        + Có thuần phong mĩ tục  
        + Có lịch sử lâu dài  
        + Có nhân tài, hào kiệt  
      - Những dẫn chứng cụ thể về sức mạnh của dân tộc, của chính nghĩa đã chiến thắng kẻ thù. 0.75
      - Nghệ thuật của đoạn văn: Giọng văn hào hùng, lí lẽ sắc bén, lối diễn đạt sóng đôi… đã khẳng định và ngợi ca tầm vóc lớn lao của Đại Việt.  0.5
  * Nhận xét nghệ thuật đặc sắc trong văn chính luận của Nguyễn Trãi: Có sự kết hợp hài hòa giữa yếu tố chính luận và chất văn chương. Vì vậy Nguyễn Trãi được đánh giá là “Nhà văn chính luận kiệt xuất” 0.75
Sáng tạo: Có cách diễn đạt mới mẻ, thể hiện suy nghĩ sâu sắc về vấn đề nghị luận 0.25
Chính tả, dùng từ, đặt câu: Đảm bảo quy tắc chính tả, dùng từ, đặt câu. 0.25
  Điểm toàn bài: (I) + (II) = 10 điểm.  
Lưu ý chung:
1.     Do đặc trưng của môn Ngữ văn, bài làm của thí sinh cần được đánh giá tổng quát, tránh đếm ý cho điểm.
2.     Chỉ cho điểm tối đa theo thang điểm với những bài viết đáp ứng đầy đủ những yêu cầu đã nêu ở mỗi câu, đồng thời phải chặt chẽ, diễn đạt lưu loát, có cảm xúc.
3.     Khuyến khích những bài viết có sáng tạo. Bài viết có thể không giống đáp án, có những ý ngoài đáp án, nhưng phải có căn cứ xác đáng và lí lẽ thuyết phục.
4.     Không cho điểm cao với những bài chỉ nêu chung chung, sáo rỗng hoặc phần thân bài ở câu hai phần làm căn chỉ viết một đoạn văn.
Cần trừ điểm đối với những lỗi về hành văn, ngữ pháp và chính tả.
 

Tác giả bài viết: Admin
Từ khóa:

Đáp án

Đánh giá bài viết
Tổng số điểm của bài viết là: 9 trong 2 đánh giá
Click để đánh giá bài viết
 

Hệ thống QLHS trực tuyến trường THPT Đa Phúc

Tổ Xã hội

Hướng dẫn hoạt động chuyên môn bộ môn Lịch Sử THPT Năm 2012-2013
Sau đay là một số hướng dẫn cụ thể về hoạt động chuyên môn trong năm học 2011-2012. Các Tổ, nhóm trưởng vận dụng có sáng tạo cho phù hợp với điều kiện của đơn...

Hỗ trợ trực tuyến

1
Quản trị

Name: Vũ Thìn
Phone: 01258765577
vuthin@hanoiedu.vn
Kỹ thuật

Name: Vương Xuân Thủy

bạn đang cần tìm địa chỉ cho thuê thuê máy chủ ảoquần độn mông?

thiet ke biet thu-- thiet ke kien truc

sky a820l-- sky a830l

Bản quyền thuộc Trường THPT Đa Phúc
Địa chỉ: Thị trấn Sóc Sơn - Hà Nội
Điện thoại: 0438843430 - 0912769056 - Email: c3daphuc@hanoiedu.vn